Schaf vaste contracten af !!

Hier staat het nieuws over de maand juni 2014
administrator1
Site beheerder

Schaf vaste contracten af !!

Berichtdoor administrator1 » 19 jun 2014, 16:43

'Schaf vaste contracten af'
91524PERSONEEL
Om de economische groei te stimuleren en werk her te verdelen zouden werkgevers contracten voor onbepaalde tijd moeten afschaffen en alleen nog contracten moeten afsluiten van maximaal vijf of tien jaar.

Foto: ANP
Daar pleit Barbara Baarsma, directeur van SEO Economisch Onderzoek en bijzonder hoogleraar aan de UvA voor in een opiniestuk in NRC.

'Tegen de tijd dat het contract afloopt (na vijf of tien jaar red.), worden werkenden gedwongen om de balans op te maken: vind ik deze baan nog leuk? Ben ik nog even productief als een paar jaar geleden? Welke vaardigheden mis ik? Ook de werkgever wordt bij les gehouden. Als het contract afloopt, vraagt deze zich af: ben ik nog wel aantrekkelijk genoeg als werkgever?''

'Op die manier worden werkenden voortdurend gestimuleerd om te investeren in hun arbeidsproductiviteit en blijven ze aantrekkelijk voor de arbeidsmarkt. Het streven is niet langer baanzekerheid maar werkzekerheid.'

Tweedeling op de arbeidsmarkt
Volgens Baarsma bestaat er 'een sterke tweedeling van arbeidsmarktmobiliteit naar leeftijd. Ook is er een scheidslijn tussen hoog- en laagopgeleiden.' Het afschaffen van vaste contracten en het maximeren van de contractduur leidt niet alleen tot economische groei maar beperkt tegelijk ongewenste herverdeling van banen op de arbeidsmarkt, aldus de bijzonder hoogleraar.

administrator1
Site beheerder

Re: Schaf vaste contracten af !!

Berichtdoor administrator1 » 19 jun 2014, 16:47

En dat zegt dan een hoogleraar, voorwaar geen dom mens. Dan komen de vakbonden met Stenen Tijdperk waanzin en gaat het helemaal mis zoals nu is te zien. Als er geen wijzigingen komen is een vaste baan over 10 jaar een zeldzaamheid. Geen werkgever trapt er meer in , en terecht !! Hoogste premies ter wereld, veel verantwoording en risico's en dan nogmaals betalen als je iemand kwijt wil? Hoogst onaangenaam en dus doen werkgevers dat niet meer uitgezonderd de overheid (dat gaat nu eenmaal van de grote hoop).

Zeg dus vooral uw lidmaatschap en dan zorgt u er op die manier voor dat u op termijn weer een baan krijgt. En geloof me, zonder ingrijpen wordt het volgend jaar als die waanzin wordt ingevoerd nog veel slechter !

Terug naar “Juni 2014”